Auditive Verarbeitungs- und Wahrnehmungsstörung: Symptome, Test & Diagnose

Klausymo apribojimas, nepaisant nepažeistos klausos

Klausos apdorojimo ir suvokimo sutrikimas (AVW/AVS) diagnozuojamas, jei pats pats klausa nepažeista, tačiau klausa vis dar yra labai apribota. Taip yra dėl to, kad sutrikdo svarbiausi akustinės informacijos suvokimo ir apdorojimo procesai. Dėl to nukentėjusieji nustato sunkų išskirtinumą ir garsų atpažinimą bei įvertinimą. Vaikystėje AVWS laikomas vystymosi sutrikimu, kuris paveikia maždaug 2–3 % visų vaikų, pagal kuriuos berniukai diagnozuojami du kartus dažniau nei mergaitės. Tačiau sutrikimą galima pastebėti tik vėlesnėje gyvenimo eigoje.

AVWS sukelia

nėra dėl klausos organo sutrikimo ir taip pat liudija dėl sumažėjusio intelekto. Manoma, kad tai gali atsirasti dėl G enetinio polinkio, medicininių veiksnių ir aplinkos įtakos derinio.

  • Ilgos vidutinės ausies infekcijos kaip vaikas
  • Smegenų pažeidimai ankstyvoje vaikystėje
  • Smegenų brendimo vėlavimai
  • Unter-/ Per didelis klausos dirgiklių pasiūlymas

Avws atsiranda tik suaugus, jo priežastis tikriausiai taip pat lemia vaikystę. Tačiau neaišku daugelis sutrikimų ir jų kilmės detalių. Taip pat abejotina, ar jis turi būti laikomas kalbos vystymosi sutrikimo dalimi, ar kaip nepriklausoma, nes ji nustatoma dažnai susijusi su kalbos vystymosi vėlavimu.

AVWS simptomai ir sekite

Galima manyti, kad klausos apdorojimo ir suvokimo sutrikimas gali būti laikomas naudojant įvairius simptomus:

  • Ribotas kalbos supratimas fonui/triukšmui arba pokalbiuose su keliais pranešėjais
  • Diskriminacijos sunkumai (išskirtinumas) garsų, tonų ir triukšmo
  • Sunkiai diskriminuojant sunkumus kartais sukelia perskaitymo ir rašymo sutrikimai
  • Sunkumai sutelkti dėmesį į kalbėtoją
  • Ribota atmintis
  • Susijęs su šiuo: ribotas gebėjimas apibendrinti minėtą
  • Iš dalies. Tarimo anomalijos
  • Vaikuose: sunkiau rašytinės kalbos įgijimas

Iš esmės, atsižvelgiant į sutrikimo tipą ir išraišką, galima nustatyti keturias galimas sutrikusius plotus:

lokalizacija diskriminacija Selection dichotinis klausa Garsų kryptis ir pašalinimas Atskirkite garsus vienas nuo kito filtruoti iš atitinkamos akustinės informacijos Gebėjimas klausytis abiejų šunų

Atrankos sritis yra ypač sunki garsioje aplinkoje, kurioje įvairūs triukšmai sutampa su atitinkama informacija. Gebėjimo diskriminacijos apribojimai savo ruožtu reiškia, kad nėra skirtumo tarp panašių garsų. Taigi yra komunikaciniai nesusipratimai .

AVWS diagnozė

Norint nustatyti klausos apdorojimo ir suvokimo sutrikimą, būtina išsami diagnozė. Apskritai atitinkami testai gali būti atlikti labai jauname amžiuje, nors saugus nustatymas yra realus tik nuo 6 iki 7 metų. Skirtingi testai suteikia informacijos apie klausos apdorojimo ir suvokimo egzistavimą:

  • Kalbos supratimo testai
  • Garso diskriminacijos testai
  • Fonologinio supratimo testai
  • Fonologinės atminties testai

Be to, kiti sutrikimai ir mokymosi negalia turi būti atmesti.

Neįgalumo laipsnis: ar AVW yra laikomos negalia?

AVWS nelaikoma negalia, o kaip dalinis veiklos sutrikimas. Nepaisant to, liga gali lemti tam tikrą negalios laipsnį (GDB). Šiandien terminas „pasekmių dėl žalos laipsnis“ (GDS) yra naudojamas teisingumui atlikti tai, kad tai nėra negalia, tačiau ligos pasekmės lemia sunkius apribojimus. GDB/GDS yra pateisinamas nuo 10 iki 15 % AVWS su papildomomis pastangomis kasdieniame gyvenime ir pamokose.

klausos apdorojimo ir suvokimo sutrikimas: gydymas/terapija

Nustačius AVW, gydantis gydytojas paaiškina tinkamos terapijos ir gydymo priemonių galimybes. Intervencijos dėmesys daugiausia priklauso nuo konkrečių sutrikimų ir sutelkia dėmesį ne tik į save, bet ir į jo aplinką. Vaiko paciento atveju labai svarbu globėjų ir mokytojų informacija. Pvz., Mokytojai turėtų atkreipti dėmesį į vizualinį akių kontaktą, kad palengvintų lokalizaciją ir atranką paveiktam vaikui. Tėvams rekomenduojama atkreipti į save dėmesį, uždėdami ranką, kai jie nori pasikalbėti, ir pasirinkti ramią aplinką svarbiems pokalbiams ir namų darbams.

Taip pat gali būti pritvirtintas prie aplinkos atsižvelgiant į klasės akustiką, kad būtų kuo mažiau triukšmo. Sėdynės klasėje turėtų būti atitinkamai skirta. Papildomam palaikymui gali būti naudojamas techninis belaidžio klausymo prietaisas. Tam mokytojas nešioja transliuotoją, vaiką - gavėją. Tiesioginis siųstuvo balso perdavimas yra susijęs su gavėju, kad būtų sukurtas centras klausymo įspūdis. Kita terapijos priemonė patenka į kalbos terapijos sritį: fonologinio supratimo ir mokymosi strategijų skatinimas, siekiant palengvinti klausos atmintį, prisideda prie geresnio kalbos supratimo.